فاخر اندیشان خرم رایا،آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای

02191030815 & ۰۹۱۱۲۹۵۳۷۵۲

شغل یا کسب و کار؟

28 اردیبهشت 1403 9:43 ق.ظ

شغل چیست؟

شغل ، در ادبیات مختلف در میان عوام و خواص مطرح می شود. اما برای درک درست از این واژه باید به تعریف علمی آن مروری داشته باشیم.

شغل و کسب و کار

نگاهی علمی به تعریف شغل!!

شغل ، یا پیشه نوعی فعالیت منظم است که در زمان و مکان خاصی انجام می شود و ما به ازای آن حقوقی دریافت می گردد.یک شغل می تواند از یک مدت زمان معین مانند یک ساعت شروع شود و برای مدت های طولانی تر هم ادامه داشته باشد.

فرد شاغل می تواند بعنوان کارگر یا کارمند و یا هر عنوان شغلی دیگر در قالب قرارداد های مختلف شغلی مشغول به کار در شغل مورد نظر گردد.

کسب و کار!!

اما واژه ای که در کنار شغل وجود دارد و می تواند مورد توجه قرارگیرد” کسب و کار است”. حال با نگاهی دقیق تر به این واژه سعی می کنیم تا به تفاوت های آنها عمیق تر بنگریم.

کسب و کار

نگاهی علمی به تعریف کسب و کار!!

کسب و کار به یک فرایند خلاقانه گفته می شود که هر کسی میتواند با توجه به فرصت ها و توانمندی های خود آن را بوجود بیاورد. انگیزه سودآوری در کسب و کار بسیار مهم است و هر کسی می تواند با توجه به مدل های شخصی سازی شده خود، بصورت انواع شرکت (حقوقی) و یا بصورت حقیقی (فردی) کسب وکار خود را ایجاد نماید.

تفاوت افراد در انتخاب شغل و یا کسب و کار به عوامل مختلفی برمی گردد که به منظور شناخت این دلایل ، لازم است تا ابتدا با ماهیت این تعاریف آشنا شویم.

چرا که ابعاد مختلف هر یک از این دو می تواند به توانمندی ها، علاقمندی های و محیط اطراف افراد اشاره داشته باشد .

بنا بر این به منظور اشرافیت بر این مسئلهف و با توجه به ماموریت کارآفرینی ، سعی خواهیم کرد تا شما را با اصول ایجاد کسب و کار آشناکنیم.

ارایه نظرات شما می تواند مارا در ارایه خدمات مناسب تر یاری نماید . لطفا نطرات خود را از طریق فرم ارسال نظرات در زیر نوشته ارسال فرمایید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

ارتباط با ما

enemad-logo